Tõime esile parimad pankade laenud ja muud laenud. Lisasime laenukalkulaatorid.

Käigukangi asukoht rooli lähedal on mugav. Maastikul Libe lumine pind sobis testimiseks hästi.

OÜ SPECAGRA - UUDISED

. Kevadel on plaanis ka praktilised üritused merel. See võttis küll aega, kuid tasus end ära, kuna vastutegevus meid ei märganud ning me ei jäänud tule alla. Asfaldil ja koormaga kaldub auto tugevasti ja rooli raskus muutub alatasa, see teeb möödumiskatsel täpse joone hoidmise raskeks. Esitelje EDS toimib kõigil hästi, tagateljed võrdsed ei ole. Pöördemomendi jaotust telgede vahel saab reguleerida siduri libisemise kaudu, nii sarnaneb selle toimimine keskdiferentsiaali omale, seda aga päriselt siiski asendamata. Laboris tehti ka klassikaline katse rullidel. Tuuleklaas on juhi lähedal, see laiendab A-piilarite vahele jäävat sektorit. Tegutsema hakates mõjutab stabiilsuskontroll mitte ainult rattaid, vaid ka rooli. Muudel katsetel püsis Ford aga järjekindlalt paremate seas. Kui rattad olid erineva pidamisega pinnal, jäi Kuga hätta ja veojõukontroll tuli üles jõudmiseks välja lülitada. Juhitavus ja ohuolukorrad Talve- ja suvetingimusi kombineerides saime teha suure hulga juhitavust näitavaid katseid. Laen ilma pangaväljavõteta, kiirlaen ilma pangaväljavõtteta. Vedrustus on pika käiguga ja pehmuse poolest rühma keskmiste seas. Valimistel said kandideerida kõikide rühmade alaealised rühmapealiku abid, kui rühmapealiku abi oli täisealine, siis üks salgapealikest. Telgedevaheline jõujaotus toimib ebaloogiliselt. Järgnesid õppetunnid kuni õhtusöögini ja päeva lõpus oli õhtune rivistus. Maastikul ei ööbitud. Õnneks ei kaotanud me kogu tiimi peale ühtegi elu!Eelkõige on meie saavutuseks see, et vastu pidasime ning see on asi, mille üle võime uhkust tunda! Kokkuvõttes on see minu kõige raskem võistlus olnud, isegi Mini-Ernast tublisti raskem. aprillini osalesid Tallinna noorkotkad väga edukalt kahel patrullvõistlusel. Noorkotkad õppisid paari päeva jooksul peamiselt raudteetermineid, raudteemärguandeid, veeremi haakimist, pöörangute seadmist ja pisut ka veduri juhtimist. Sellega head uudised ka lõpevad. Probleemiks on vibratsioon ebatasasel teel. Kursus tekitas huvi sukeldumise vastu ja hea meel on tõdeda, et malevas selliseid põnevaid tegevusi pakutakse.  Loodame, et koostöö jätkub ja sarnased kursused saavad toimuma ka tulevikus. Kuna selleaastane suvelaager oli Olümpia teemaline, siis esimese laagripäeva lõpuks jagas laagriülem noorkotkad ja kodutütred gruppidesse – iga grupp sai omale ühe riigi nime.

Rivis on 12 linnamaasturit ehk nelikvedu igaks juhtumiks.

. Õige kah, sest Yeti lähituled kuuluvad tänapäeva parimate hulka. Kui kiiresti rattad kurvi järel otseks tõmmatakse, sõltub sellest, kui palju enne rooli keerati.

Uudiste arhiiv - NOORTE KOTKASTE TALLINNA MALEV

. Hommik algas noorkotkaste osalemisega kahes liputoimkonnas ja Kaitseliidu Tallinna Maleva staabi juures toimunud lipuheiskamistseremoonial. Subaru ja Toyota, mille ühisteks joonteks on bensiinimootor ja sujuvalt muutuva ülekandearvuga käigukast, olid oma eripära tõttu paigaltstardis uimased, kuid kiiruse kasvades tulemus paranes. Möödumiskatse õnnestub turvaliselt ja rahulikult. Uuel CRYSTALil on ka palju mugavam iste. Keskmised Honda rool on parim siis, kui juhil on palju tegemist. Suuremate kurvide puhul on rooli keeramise raskus petlik, see teeb trajektoori kandiliseks. Saime proovida nii talvist kui suvist maanteed, nii et kõik omadused tulid esile. Juhiiste on hea ja piisavate reguleerimisvõimalustega. Maastikul liikumiseks kasutati kaarti, samuti olid rajale üles pandud punktid, kus kontrolliti osalejate teadmisi esimesel päeval õppetundides omandatu kohta. Ülelaadimiseta bensiinimootor jääb jõuetuks, eriti küll CVT käigukasti tõttu, mis laseb kiirendades mootori pöörded kõrgele. Kiiruse poolest rühma teine rooliülekanne tõmbab rattad kiiresti otseks. Linnaliikluses on auto kohmakas. Vanemad noorkotkad kogunesid Nõmmele, et valmistuda kaitsejõudude paraadi järel Vabaduse väljakul tehnikanäituse raames toimuvaks relvanäituseks. Paremini oskasid võimsust tagarataste vahel jagada Kia, Nissan, Volkswagen, Škoda ja Subaru. Roolitunnetuse puudumine häirib kõigil katsetel. Erinevalt eelnevatest aastatest, mil suvelaager toimus Tehumardil, oli toimumispaigaks seekord Võhma. Ekp intressimäär, pank ei anna laenu meie anname. Üldiselt võib öelda, et mida paremini rung ja roolisüsteem toimivad, seda väiksem on juhi jaoks erinevus talve- ja suvetingimuste vahel. Samuti oli seekordne laager erinev ka selle poolest, et osalema olid kutsutud külalised Läänemaalt ja Tallinnast. Tallinna noorkotkastel läksid hästi rivi, esmaabi, tuntud inimeste tundmise, köietriki ja loomade tundmise punktid. Diislite seas jäid kõige aeglasemateks Nissan, millele oli pandud kõige jõuetum mootor, ja kõige suurema massiga Ford. Subaru rool on keskasendi ümbruses kerge ja pisut ebatäpne. septembrini toimus KL Tallinna maleva tagala- ja väljaõppekeskuses Noorte Kotkaste Tallinna maleva meditsiini- ja päästelaager. Enne lumele minekut vaadati üle autode põhjad, mõõdeti kliirens ja see, kui pikalt laseb vedrustus ratastel alla laskuda. Samuti õpiti kuidas tuleb käituda, kui kodus hakkab tööle suitsuandur, kuidas tegutsedametsa- ja kulupõlengute korral, kuidas päästa inimest jääaugust ja uppumissurmast. Asfaldil möödumiskatset tehes on rool tuim ja vedrustus ei kanna koormat, auto vajub tagumisele nurgale. Tõime esile parimad pankade laenud ja muud laenud. Lisasime laenukalkulaatorid. Esikolmikut autasustatakse diplomitega ning võitjaid karika ja medalitega, mis antakse üle novembris Kaitseliidu aastapäeva pidulikul koondusel. Seoses materjali rohkuse, ajalise piiratuse ja heade tingimuste vajadusega toimus kursus kaitseväe Rahumäe tee sõjaväelinnakus Meditsiini väljaõppekeskuse ruumides.Kursus oli üles ehitatud maksimaalsele sisukusele. novembril toimus Noorte Kotkaste Tallinna maleva salgapealiku kursus. Nooremad ise sōita ei saanud, kuid DAFi ja meditsiinimasina harjutusel sōidutati ka neid tubli etteaste eest.Laagri õnnestumisele aitasid oma teadmiste ja oskustega kaasa Argo Kivi, Katriin Ivanov, Viktor Ivanov, Ander Asberg, Emeli Schmidt ja Jörgen Lutsoja. Subaru välja arvatud, on testirühma autod tavaoludes esiveolised. Kuna tagaistme saab hõlpsasti ära võtta, pole probleeme ka suuremate asjade vedamisega. Tuima rooli on lihtne üle keerata – ja isegi kui õigesti keerata, võtab elektroonika hoo maha. Tõsi, käsipiduriga saab seda korvata. Tallinna maleva aasta noorkotkaks nimetati Scoutsrühma noorkotkas Marco Sepp, aasta rühmapealikuks Ida rühma pealik Ander Asberg ning aasta toetajaks Kaitseliidu Tallinna maleva tegevliige Madis Milling. Kuga on uute mudelite seas päris haruldane selle poolest, et ksenoonidele on abiks halogeenkaugtuled. Hr Mürk oli muuseas peastaabi ülemaks oleku ajal ka tegev noorkotkaste rühmapealikuna Tallinna malevas. Rool on samas nii tundetu, et pikemaid matku ei tahaks sellega ette võtta. Vilkad linnaautod Parimate kolmiku moodustasid Ford, Mazda ja Škoda. Samuti tuli gruppidel valmistada ka neile määratud riigi lipp.Teine päev oli ülesehitatud sportmängude valguses. Ka luureülesanne oleks olnud lihtsam, sest suurem osa ajast läks kõndimisele. Kursusel õpiti intensiivkorras juhtimise aluseid, lihtsa käsu koostamist ja andmist, pedagoogika aluseid, õppetunni läbiviimist ning ürituse plaani koostamist. See omakorda tähendas, et noorkotkad ja kodutütred võistlesid küll eraldi arvestuses, kuid ühe piirkonna noorkotkad ja kodutütred said kasutada teineteise teadmisi ning oskusi. Seda suurem rõõm on tõdeda, et üldjoontes sujus laager tõrgeteta.  Ürituse esimene päev kulus peaasjalikult laagri püstitamiselening töötubades nii mõnegi jaoks uute teadmiste ja oskuste omandamisele. Tagaiste on rühma parim ja Toyotat on suhteliselt odav pidada. Üks asi, mida selle elektroonika ei salli, on libedaga möödumiskatsel järskude liigutuste tegemine. Käsitleti peamiselt vaid neid põnevaid teemasid, mida tavapäraselt laagrites läbi viia pole võimalik. Näiteks pukseerimisel – isegi kui gaas põhja vajutada, jõudu juurde ei tulnud. „Rõõm oli näha, et malevas on palju jalgpallihuvilisi, mistõttu oli igati lõbus, seltskondlik ja sportlik päev. Halvem elektroonika ei tee seda piisavalt või teeb liiga järsult, mispeale kaotab pidamise seni paremal pinnal olnud ratas. oktoobri õhtul toimus Noorte kotkaste Tallinna maleva uue Mererühma esimene kokkusaamine Lennusadamas. Hange tagurdades pöörded tõusid, aga võimsus ei jõudnud ratasteni. Koormaga saab auto tublisti hakkama, aga jäik vedrustus tekitab ebatasasel lumel vibratsiooni. Suur tänu kõikidele noorkotkastele, kodutütardele, nende juhtidele ning meie toetajatele selle meeldiva ja teguderohke aasta eest. Kuubilaadsest autost näeb hästi välja. Rool on keskosas täpne ning toimib nii kurvilisel suvilateel kui laugete kurvidega maanteel. „Õigete” maasturitega võrreldes puudub linnamaasturitel kordisti, nii et päris teedeta maastikul nad hakkama ei saa, sama käib ka suurte raskuste vedamise kohta.

Käiguvahetuse järel saab mootor kütust just parasjagu. Seekordne luureretk oli järjekorras teine. Mazda jaoks oli kõige raskemaks möödumiskatse asfaldil. Eeskujulikud Üheksa punkti teenisid viis autot. Hea süsteem hakkab tööle kohe libisemise alates ning suunab veojõudu märkamatult. Maastikul omandati olulisemaid sõduri välioskusi, nagu varjumine, maskeerimine, liikumine, käemärgid ja positsiooni valik. Samuti on meeletult hea meel, et kõikide eriorganisatsioonide vahel on aktiivne koostöö. Hanges tagurdamisega kaasnes samuti jõuline hüpe. Üks põnevamaid asju oli autobrigaadist salaja möödumine. Põhjad olid kaitstud peamiselt plastikplaatidega. Ka ühtlase kiiruse hoidmise katsetes oli Peugeot tipus, kuigi seal pole hübriidtehnoloogiast otseselt kasu. Malevapealiku sõnul võiks taolise laagri korraldamine saada iga-aastaseks traditsiooniks, kuna hakkajate noorte abiga tehti ära tänuväärne töö. Koostööd on kavas jätkata. Valgusandurite häälestused olid siiski erinevad. Ilmselt on autosse meelega projekteeritud jäikust ja iseloomu. Veel harjutati paarilise varuotsast hingamist ja maski puhastamist veest.Sukeldumine oli vahva ja pakkus rõõmu kõikidele kohale tulnud noortele ja juhtidele. Siseruumis kostab mingi salapärane undamine, mille päritolu on raske kindlaks teha. Ka Mazda vedrustus on hea kandevõimega, õõtsumine on lühikese käiguga. Lisaks olid kohal veel ka Harju maleva laskurid. detsembril toimus Noorte Kotkaste Tallinna maleva ja Kodutütarde Tallinna ringkonna ühine juhtimiskoolitus. Nissaniga sujuvalt paigalt liikumine eeldab mootori õigeid pöördeid ja ettevaatlikku siduri vabastamist, sest pöördemomendi hari on madalal ja sidur haagib teravalt. Keskmised Nii Kial kui Hyundail on valvas ja kindlakäeline stabiilsuskontroll. Sarnaselt eelmisele aastale valisime kohaks Kurtna- peo ja puhkekeskuse. Mõlemal pool musta triipu on tumepunane triip. Juhitavust küll kiideti ja suutlikkusega polnud muret, aga punkte kokku lugedes oli võit siiski väike üllatus. Näiteks tuli lahendada meditsiini- ja sideülesanne, lasta õhkrelvast jpm. Mõne meelest oli see hea koht kõigi vajalike pisiasjade jaoks, mõne meelest aga asjatu ruumi raiskamine. Samuti said noored olulise ettevalmistuse rivi ja kaitseväeliste suhtluskommete osas, mida vajati igapäevaselt. Asfalt ja koorem käitumist ei muuda. Parimad Fordi vedrustus ei tee koormat märkamagi, kuid ebatasasel teel, näiteks krobeliseks sõidetud lumepinnal, tekivad värinad. Lisaks anti tublimatele üle erialamärgid, järgutäpid ja Kaitseliidu laskurklasside tunnistused. Aeg oli täidetud tihedalt õppetundide, iseseisva töö, grupitöö või praktikaga. Kursuse käigus pidid kõik osalejad andma praktilise sooritusena lühida käsu, viima läbi lühikese õppetunni või harjutuse ja koostama grupitööda ürituse plaani koos lisadega.. juulini toimus Tapal sõjaväelinnaku territooriumil koostöös Kirde Kaitseringkonnaga kolmandat aastat noorkotkaste riigikaitselaager. Võimsus kaob ja auto muutub alajuhitavaks. Mootori ja käigukasti koostöö sobib linnatingimustesse. I blokk olid sportlikud võistlused, nagu takistusrada, varustusega jooks, meeskonnatööharjutus, rätikuvõrkpall ning tasakaalu ülesanne. Rattad tõmmatakse otseks rahulikult ja mitte päris lõpuni. Tõime esile parimad pankade laenud ja muud laenud. Lisasime laenukalkulaatorid. Liigse jõu puhul kaevuvad rattad aga kergesti lumme. Maanteesõidu parimate ühisosaks on korralik roolitunnetus. Rajameistriks oli Tairi Välinurm. Kuna rühmas oli nii automaat- kui manuaalkastiga autosid, lähtusime hindamisel käigukasti tüübist. Škoda tuli kõigi katsetega hästi toime, ainult sisemüra ja kütusekulu olid keskpärased. Lumes kihutamine edenes väga hästi ja mida kehvemaks läks tee, seda paremini toimis Jeepi vedrustus

Märkused